DC fans of extreme music! D.I.Y., recycle and play fast or die!

Recenze LAHAR – Umření Strachu (LP – Doomentia rec.)

24. května 2011 v 15:04 | Izzy |  Články, ankety, kecičky
"Znáš Lahar?"
"Jasně. Fast-core...."
"Tak už ne, kamaráde..." :-D
Takhle nějak jsem si připadal, když jsem si pustil novou fošnu týhle, dřív fofr-core, kapely z jihu Čech. Zběsilá jízda se tentokrát nekoná. Z desky se line jednoznačnej thrash. Ona to teda jízda pořád je, ale teď tak nějak jiná... Řekl bych, že jeden z nejlepších thrash počinů, co jsem měl možnost slyšet za poslední dobu. Nevím, co způsobilo tuhle změnu, jestli vystřídání zpěváků (Honza Klouček, proslulej krom Lahar taky labelem Samuel rec., kapelu opustil a na jeho místo nastoupil Banán z Balaclavy) nebo Korkovo a Žroutovo působení v thrash projektu Radiolokator (seskupen ze členů Lahar, Gride a Avenger, hrající covery thrash-metalových bandiček)... V každym případě jsou teď Lahar uplně/dost jinde. Agresivní a vyloženě čistej metalovej zvuk. Takovej, při kterym ti každej tón rve střeva ven. Úderný stopky, rychlý kytary, bubny v rytmu kulometu, dunivá basa a zastřenej vokill. Banána jsem už v několika kapelách pět slyšel, ale tady na mě působí vyloženě démonicky. Deska je zvláštně temná a agresivní. Nejen co se týče zvuku, ale i co do obsahu textů. Nihil, rouhání, rozklad světa všeobecně. Všude je kus nějaký negace. Společnost, politika, lidi, církve... Musím říct, že mi většina textů mluví z duše... :-D Obal je ozdobenej kresbou, ze který jde mráz po zádech: fanatickej kněz, rakety ve vzduchu, hořící kostel, lidi jak stádo ovcí... Kdo namaloval tohle plátno, dělá v pekle místokancléře... Celkově je design parádní. Vevnitř texty, děkovačka, obal na samotnej asfalt je s fotkama a z druhý strany s další podobiznou sympaťáka z pekel.... Jednoznačně vroucně doporučuju všem, co se nechtěj nudit. Tahle deska vám roztočí hlavu, jako mixér žábu.... LP klouže na 45 otáček, takže je ideálně "dlouhokrátká" na takovej kravál. Na závěr ti southcore crew naservíruje cover od jedný český legendy. Chceš vědět jaký...? Tak si to kup ;-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.